توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید.

09119542983 wppluginfo@gmail.com ساعت 8 تا 24 مازندران ، ساری

وردپرس چیست | WordPress چیست؟

وردپرس چیست | WordPress چیست؟

وردپرس چیست ؟ | WordPress چیست ؟

وردپرس | WordPress یک سیستم مدیریت محتوا ( Content Management System =CMS ) می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بدون نیاز به داشتن مهارت در کدنویسی ، وب سایت ، وبلاگ برای خود طراحی کنید ، WordPress با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده است و از MySQL به عنوان Data Base خود استفاده می کند.

به طور کلی وردپرس از ابتدا به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی رایگان مورد استفاده قرار می گرفت ، اما سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا فوق العاده برای جهت مدیریت وب سایت ها شناخته شد که دارای محبوبیت زیادی نیز در این زمینه می باشد.

 

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک نرم افزار متن باز کاربردی است که به شما کمک می کند تا بدون نیاز به دانش فنی تخصصی ، محتوای یک وب سایت را ایجاد ، مدیریت و اصلاح کنید.

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا به جای اینکه سیستم خود را برای ذخیره اطلاعات ، ارائه محتواهای متنی و بصری و سایر عملکرد ها طراحی کنید ، تمامی این زیرساخت ها را به صورت یکجا در کنار هم داشته باشید ، این عمل باعث می شود تا به صورت کامل تمرکز شما بر روی بخش های قابل مشاهده سایت (Front End) باشد.

این سیستم مدیریت محتوا فوق العاده به شما این امکان را می دهد تا اگر به امکانات بیشتری نیاز داشتید ، بتوانید با نصب کردن افزونه های مورد نظر ، به راحتی به تمامی امکانات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

 

نرم افزار متن باز چیست ؟

نرم افزار های متن باز ، نرم افزار هایی هستند دارای یک هسته اصلی بوده و کاربران می توانند با توجه به نیازی که دارند ، تغییرات لازم را در آنها اعمال کنند بدون آنکه مالکیت آنها در اختیار مجموعه خاصی باشد .

به زبان ساده‌تر، شما می‌توانید بسته به نیاز خود نرم‌افزار متن‌بازی مثل وردپرس را توسعه دهید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

وردپرس چیست؟ | WordPress

 

 

مزایا استفاده از وردپرس در طراحی سایت ؟

 

همانطور که گفته شد ، وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) می باشد که برای طراحی سایت و مدیریت محتوا از آن استفاده می شود ، استفاده از این نرم افزار دارای مزایا منحصر به فردی می باشد که همین دلیل بر محبوبیت آن است ، در ادامه به صورت کامل به مزایا آن می پردازیم.

 

1- ساده و آسان بودن استفاده از آن : 

وردپرس دارای رابط کاربری کاربر پسند و مدیریت بسیار آسان است ،حتی کسانی که با توسعه وب آشنایی کمی دارند ، می‌توانند به راحتی با وردپرس کار کنند.

 

2- قالب و پوسته های آماده :

وردپرس دارای قالب‌های آماده است که به شما امکان می‌دهد ظاهر و رابط کاربری سایت را به سلیقه خود سفارشی کنید.

 

3- امکانات بسیار زیاد :

با نصب و استفاده از افزونه‌های متنوع ، می‌توانید قابلیت‌های اضافی مانند فرم‌سازی ، بهینه‌سازی سئو ، تجارت الکترونیک و بسیاری از امکانات دیگر را به سایت خود اضافه کنید.

 

4- بروز بودن و به حداقل رساندن باگ ها :

وردپرس به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود و از باگ‌ها به حداقل می‌رسد.

 

5- سرعت بسیار بالا :

وردپرس با سرعت بارگذاری مناسبی عمل می‌کند.

 

شما با استفاده از WordPress ، می توانید به سرعت و کیفیت بسیار بالا ، وب سایت های حرفه ای در زمینه های مختلف را طراحی و راه اندازی کنید.

 

 

کاربران گرامی سایت وردپرس پلاگ ، لطفا پس از مطالعه مقاله آموزشی ” وردپرس چیست ؟ ” نظرات و سوالات خودتان را با ما از طریق ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

با تشکر

نویسنده : رسول شعبانی

Visits: 10

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیر را حتما بخوانید ...

سایت های مرجع برای یادگیری وردپرس

سایت های مرجع برای یادگیری وردپرس

مهم ترین سایت های مرجع برای یادگیری وردپرس وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) محبوب می باشد که طی این چندسال اخیر میزان …

ادامه توضیحات

پلاگین های پرکاربرد در وردپرس

پلاگین های پرکاربرد در وردپرس

پلاگین های پرکاربرد در وردپرس همانطور که در مقاله آموزشی ” پلاگین وردپرس چیست ؟ ” پرداختیم ، پلاگین وردپرس یا افزونه در …

ادامه توضیحات

قالب وردپرس چیست و چگونه طراحی می شود؟

قالب وردپرس چیست و چگونه طراحی می شود؟

قالب وردپرس چیست و چگونه طراحی می شود؟ قالب وردپرس یک مجموعه ای از فایل های مختلف است که با قرار گرفتن آنها …

ادامه توضیحات