توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید.

09119542983 wppluginfo@gmail.com ساعت 8 تا 24 مازندران ، ساری
طراحی سایت های آموزشی | وردپرس

طراحی سایت های آموزشی

وب سایت های آموزشی ، در واقع پلتفرم هایی هستند که محتوا و دوره های آموزشی بسیاری متعددی را در موضوعات و زمینه های مختلف به مخاطبان هدف و افرادی که به دنبال آموزش هستند ارائه می دهند ، این وب سایت ها به شما امکان می دهند تا به صورت آنلاین و غیر حضوری ، مطالب های بسیار متعدد و متنوع را آموزش ببینند ، این وب سایت ها این امکان را به شما می دهند تا بتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی ، به هر محتوای آموزشی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.

از سال های قبل تا کنون وب سایت های آموزشی بسیار زیادی در زمینه های مختلف طراحی شده اند و تا به امروز در حال فعالیت هستند ، همچنین پس از شیوع ویروس کرونا و ایجاد خلل در زمینه آموزش های حضوری دانش آموزان ، دانشجویان و هنرجویان مختلف در رشته های متنوع ، آموزش آنلاین حضور خود را پر رنگ نمود ، آموزش های غیر حضوری و آنلاین نیازمند یک پلتفرم و بستری مناسب هستند که دانشجویان و هنرجویان بتوانند به راحتی در آن فضا به روند یادگیری خود بپردازند. 

طراحی سایت آموزشی با وردپرس | مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود و همچنین ثبت سفارش ، اطلاع از تعرفه های طراحی سایت آموزشگاهی و روند طراحی ، می توانید با شماره مربوطه تماس بگیرید

 

09119542983 شماره پشتیبانی وردپرس پلاگ
طراحی سایت های آموزشی | وردپرس

فواید وب سایت های آموزشی

وب سایت های آموزشی دارای فواید زیادی می باشند و امروزه دارای محبوبیت بسیار زیادی از سمت مدرسان و دانشجویان می باشند ، در ادامه به تعدادی از فواید وب سایت های آموزشی آنلاین و غیر حضوری می پردازیم.

 

1- دسترسی بسیار آسان :

یکی از دلایلی که باعث شده تا وب سایت های آموزشی محبوبیت بسیار بالایی پیدا کنند ، دسترسی آسان به آنها است ، دانشجویان و هنرجویان به راحتی می توانند در هر لحظه و هر مکانی به محتواهای آموزشی از طریق وب سایت آموزشی مربوطه دسترسی داشته باشند ، این موضوع مهم ترین دلیلی است که به مدرس این امکان را می دهد تا بتواند بدون هرگونه محدودیتی کلاس های خود را برگزار کند.

 

 

2- انعطاف پذیری :

انعطاف پذیری یکی دیگر از فواید وب سایت های آموزشی می باشد ، مدرسان به راحتی می توانند روز آموزش و ساعت آموزش را مطابق با اوقات خود تنظیم کنند و حتما نیازی نیست که آموزش ها در چارچوب ساعات اداری و یا غیره برگزار گردد ، در وب سایت های آموزشی شما می توانید بدون چارچوب خاصی ( از نظر زمان بندی ) کلاس های آموزشی خود را تنظیم کنید (البته با هماهنگی هنرجویان و دانشجویان)

 

 

3- تنوع در دوره ها :

شما در یک وب سایت آموزشی می توانید بدون محدودیت ، با تنوع بسیار بالا در زمینه های مختلف ، دوره های آموزشی برگزار کنید و هنرجویان و مخاطبان هدف در آن زمینه به کلاس های آموزشی آنلاین شما بپیوندند و از شما بهره گیری کنند.

 

 

4- در دسترس بودن :

برای اینکه دانشجویان و هنرجویان یک کلاس آموزش آنلاین بتوانند در آن کلاس حضور پیدا کنند ، تنها نیاز به متصل شدن به اینترنت را دارند ، امروزه میتوان گفت در هر نقطه ایی تقریبا دسترسی به اینترنت ممکن است ، در نتیجه دسترسی داشتن به یک وب سایت آموزشی بسیار کار ساده ایست و به راحتی می توان در هر نقطه و مکانی به وب سایت آموزشی و محتواهای آموزشی دسترسی داشت.

 

 

5- کلاس های خصوصی :

یکی از ویژگی وب سایت های آموزشی ، برگزاری کلاس های خصوصی است ، به این صورت که شما می توانید این امکان را به تعداد مشخصی از کاربران خود بدهید که به عنوان مثال در قبال پرداخت مبلغی ، در کلاس های خصوصی شما عضو شوند و از محتواهای آموزشی فنی و تخصصی شما بهره گیری کنند ، توجه داشته باشید که با این کار دیگر کاربران عادی قادر به مشاهده و حضور در کلاس خصوصی شما نیستند.

 

طراحی سایت های آموزشی | وردپرس

امکانات وب سایت آموزشی

یک وب سایت آموزشی حرفه ای باید دارای امکانات گسترده و ویژگی هایی باشد که بتواند به بهترین شکل ممکن ، محتواهای آموزشی را به کاربران خود ارائه بدهند ، در ادامه به یکسری از امکانات وب سایت آموزشی می پردازیم.

 

1- رسپانسیو :

یک وب سایت آموزشی باید به درستی در تمامی دستگاه ها قابل مشاهده باشد ، هنرجویان و دانشجویان و کاربران ممکن است وب سایت شما را در تبلت ، گوشی موبایل و کامپیوتر خود تماشا کنند ، به همین خاطر باید وب سایت شما کاملا رسپانسیو باشد تا کاربران بتوانند به راحتی در به محتواهای آموزشی دسترسی داشته باشند.

 

 

2- مشخص سازی هدف :

وب سایت شما باید نسبت به گروه های سنی افراد و مخاطبان شما طراحی شود تا رده های سنی مختلف و گروه های افراد مختلف بتوانند به محتواهای مربوط به خود دسترسی داشته باشند.

 

 

3- رابط کاربری آسان :

وب سایت شما باید رابط کاربر پسند ، جذاب ، خلاق و در عین حال ساده ای داشته باشد تا کاربران بتوانند به راحتی درون وب سایت به دنبال هدف خود بگردند ، در واقع وب سایت شما باید به گونه ای باشد تا هر فردی در هر رده سنی و سطح اطلاعاتی ، به راحتی بتواند به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

 

 

4- رنگ های مناسب :

تمامی وب سایت ها باید از رنگ آمیزی و ظاهری بسیار جذاب و زیبا برخوردار باشند ، اما وب سایت های آموزشی باید به این نکته دقت بسیاری داشته باشند ، چراکه فضای آموزش باید فضایی باشد که مخاطب در کمال آرامش و فضایی آرام به یادگیری خود بپردازد.

 

 

5- استفاده از تصاویر و ویدیو ها :

وب سایت شما باید از محتواهای متنی ، صوتی ، تصویری و ویدیویی تشکیل شده باشد ، اگر محتواهای آموزشی وب سایت شما فقط از یک نوع محتوا باشد ممکن است دایره مخاطبان هدف شما کوچک تر شود اما اگر محتواهای متنوعی را درون وب سایت خود قرار دهید ، دایره مخاطبان هدف شما بسیار گسترده می شود.

 

 

6- امکانات کاربری :

اگر وب سایت شما به اینگونه طراحی شده است تا کاربران برای یادگیری و حضور در کلاس های آموزشی نیازمند ثبت نام و پرداخت مبالغ هستند ، باید امکانات کاربری اعم از ثبت نام ، انتخاب دوره ، انتخاب کلاس و اینگونه موارد را در وب سایت خود قرار دهید.

 

اهمیت وب سایت های آموزشی

وب‌سایت‌های آموزشی نقش و جایگاه بسیار مهمی را در جامعه دارند و از اهمیت بسیار زیادی  برخوردار هستند ، در ادامه به برخی از دلایل اهمیت وب‌سایت‌های آموزشی می‌پردازیم 

 

 

1- دسترسی به اطلاعات :

 وب سایت‌های آموزشی به کاربران امکان دسترسی به اطلاعات و محتواهای آموزشی را می دهد ، این اطلاعات می‌توانند شامل دروس تحصیلی ، مهارت‌های فنی ، زبان‌ها ، هنر، علوم، ورزش و بسیاری از موارد دیگر باشند.

 

 

2- آموزش مستقل:

 وب سایت‌های آموزشی به افراد امکان می‌دهند که به صورت مستقل و بدون نیاز به حضور در محیط ‌های آموزشی، مطالب مورد نیاز خود را یاد بگیرند.

 

 

3- توسعه مهارت‌ها :

این وب ‌سایت‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند ، از طریق آموزش‌های آنلاین ، می‌توان به توسعه مهارت‌های تخصصی ، مدیریت زمان ، مهارت‌های نرم و موارد دیگر پرداخت.

 

 

4- آموزش مستمر :

وب ‌سایت‌های آموزشی به افراد امکان می‌دهند تا به صورت مداوم و به روز، مطالب آموزشی را دنبال کنند ، این باعث می‌شود که آموزش به‌روز و مطابق با نیازهای جامعه باشد.

 

 

5- توسعه حرفه‌ای :

وب سایت‌های آموزشی به افراد کمک می‌کنند تا در حرفه‌ی خود به‌روز باشند و مهارت‌های لازم را تقویت کنند.

 

 

6- ترویج فرهنگ آموزشی:

این وب ‌سایت‌ها به ترویج فرهنگ آموزشی در جامعه کمک می‌کنند و اهمیت آموزش را به افراد نشان می‌دهند.

طراحی سایت های آموزشی | وردپرس

طراحی سایت آموزشی با وردپرس | مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود و همچنین ثبت سفارش ، اطلاع از تعرفه های طراحی سایت آموزشگاهی و روند طراحی ، می توانید با شماره مربوطه تماس بگیرید

 

09119542983 شماره پشتیبانی وردپرس پلاگ

Visits: 15