توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید.

09119542983 wppluginfo@gmail.com ساعت 8 تا 24 مازندران ، ساری

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

پلاگین یا افزونه های وردپرس در واقع امکانات و ویژگی های جدید و جذابی هستند که با نصب و استفاده از آنها در وب سایت خود ، می توانید به آن امکانات و ویژگی ها  به راحتی دسترسی پیدا کنید ، پلاگین ها یا افزونه ها در واقع ، تکه کد ها و نرم افزار هایی هستند که به کد اصلی یا نرم افزار اصلی وب سایت اضافه می شوند.

افزونه ها باعث کامل تر شدن امکانات و ویژگی های یک وب سایت می شوند ، نصب و افزودن پلاگین ها کار بسیار ساده ای می باشد و به طور کلی پلاگین های رایگان و پلاگین های غیر رایگان وجود دارند که در دسترس هستند و با توجه به استفاده و نیاز های مد نظر می توان آن ها را دانلود یا خریداری کرد.

 

 

عملکرد پلاگین وردپرس و لازم بودن نصب آنها

پلاگین یا افزونه های وردپرس در واقع مکمل های یک وب سایت هستند که با نرم افزار وردپرس طراحی شده است ، با استفاده از پلاگین های وردپرس به راحتی می توان امکانات جدید را به سایت اضافه کرد تا کاربران سایت بتوانند به راحتی از امکانات جدید بهره ببرند ، پلاگین های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام مربوط به یک فعالیت خاصی می باشد ، پلاگین هایی مانند WooCommerce ، WPforms ، Elementor ، WP Rocket ، Yoast SEO و All In One SEO و هزاران پلاگین دیگر که در دسترس قرار دارد.

برای طراحی یک پلاگین باید دارای مهارت کامل در زمینه کد نویسی زبان برنامه نویسی PHP باشید ، اما پلاگین ها این امکان را به شما می دهند تا بدون نوشتن حتی یک خط کد ، به راحتی آنها را دانلود و نصب کرده و از امکانات آنها در وب سایت خود استفاده کنید.

 

 

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

 

 

مزایا استفاده از پلاگین در وردپرس چیست ؟

استفاده از پلاگین ها یا افزونه ها در وردپرس دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که در ادامه به مزایا استفاده از پلاگین ها می پردازیم.

 

1- بهبود بخشیدن عملکرد وب سایت وردپرسی

پلاگین ها به صورت منظم حافظه Cash وردپرس و پایگاه داده را پاک می کنند و این موضوع باعث می شود تا عملکرد وب سایت بهبود بخشیده شود ، همچنین افزونه های زیادی وجود دارند که می تواند عملکرد بازاریابی وب سایت را تقویت کند و این نکته بسیار مهمی است.

 

2- افزایش سطح امنیت وب سایت

پلاگین های زیادی وجود دارند که امنیت وب سایت وردپرسی را افزایش می دهند و این مسئله باعث می شود تا دیگر نگران تاثیرات مخرب بدافزار ها در وب سایت خود نباشید.

 

3- رابط کاربری جذاب تر

استفاده از پلاگین های وردپرس باعث می شود تا رابط کاربری وب سایت شما جذاب تر و تجربه کار کردن با وب سایت شما بهتر شود که این نکته باعث جذب مخاطبان می شود.

 

 

 

نکات مهم در انتخاب و نصب پلاگین های وردپرس

در انتخاب و نصب پلاگین های وردپرس باید به نکاتی توجه داشته باشید که بسیار مهم هستند و ممکن است توجه نداشتن به این نکات اثرات مخربی را بر روی عملکرد وب سایت شما داشته باشد.

1- اعتبار پلاگین را حتما باید بررسی کنید و مد نظر داشته باشید بهتر است پلاگینی را نصب کنید که آخرین بروزرسانی آن نزدیک ترین تاریخ باشد.

2- بهتر است فقط پلاگین هایی را در وردپرس خود نصب کنید که مورد استفاده شما قرار می گیرند و ضروری هستند ، ممکن است پلاگین های غیر ضروری با دیگر پلاگین های وردپرس شما دچار تداخل شوند و این اثر منفی بر روی عملکرد وب سایت شما خواهد گذاشت.

3- بهتر است قبل از نصب هر پلاگینی ابتدا آن را تست و امتحان کنید و پس از اطمینان ، آن را نصب کنید.

4- از پلاگین های چندکاره استفاده کنید ، این کار سبب می شود تا پلاگین های کمتری نصب کنید و درصد اختلال در عملکرد وب سایت کاهش پیدا می کند.

 

 

کاربران گرامی سایت وردپرس پلاگ ، لطفا پس از مطالعه مقاله آموزشی ”  پلاگین وردپرس چیست ؟ ” نظرات و سوالات خودتان را با ما از طریق ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

با تشکر

نویسنده : رسول شعبانی

Visits: 12

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیر را حتما بخوانید ...

قالب وردپرس چیست و چگونه طراحی می شود؟

قالب وردپرس چیست و چگونه طراحی می شود؟

قالب وردپرس چیست و چگونه طراحی می شود؟ قالب وردپرس یک مجموعه ای از فایل های مختلف است که با قرار گرفتن آنها …

ادامه توضیحات

وردپرس چیست | WordPress چیست؟

وردپرس چیست | Wordpress چیست؟

وردپرس چیست ؟ | WordPress چیست ؟ وردپرس | WordPress یک سیستم مدیریت محتوا ( Content Management System =CMS ) می باشد که …

ادامه توضیحات

افزونه EDD چیست و چه ویژگی ای دارد؟

افزونه EDD چیست و چه ویژگی ای دارد؟

EDD چیست؟ EDD یا Easy Digital Downloads یک افزونه محبوب برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد که به شما این امکان را …

ادامه توضیحات